Marka patenti mi ? / patentlemek mi ? / marka tescili mi ?
Günlük hayatımızda olduğu gibi uzmanlık alanımız olan konu yani sınai mülkiyet haklarıyla ilgili kullanılan kavramlarda da yanlış kullanımlar sözkonusu olabiliyor. Bu yanlış kullanımlar ise; işin içeriğinin anlaşılmasını zorlaştırdığı, konuyu çarpıttığı için öncelikle kavramların tanımının doğru şekilde yapılması önemli. Böylece konu, daha doğru ve anlaşılabilir bir içeriğe bürünür hale gelebiliyor.
Bu doğrultuda; KAVRAMLAR başlığı adı altında, isim haklarına sahip çıkılmasıyla ilgili olarak kullanılan tanımlamalara değineceğiz.
Belirttiğimiz başlıkta en çok kullanılan ve genelde yanlış olarak ifade edilen kavramlardan biri olarak “MARKA PATENTİ yapmak istiyorum”, ya da ” ürünümüzü PATENTLEMEK istiyoruz” şeklinde kullanılan ifadeleri söyleyebiliriz. Bu ifadelerle belirtilmek istenilenin ne olduğunu, sorduğumuz sorulara aldığımız yanıtlarla doğru bir şekilde tespit edebilmemiz mümkün olabiliyor. Şöyle ki ; yapılmak istenilenin, yapılan ya da yapılacak olan faaliyet konusunda sunulan hizmet ya da üretilen/üretilecek olan ürünün ismi olacağının anlaşılması halinde, yapılması gerekenin ” İSİM HAKLARINA SAHİP ÇIKILMASI” yani “MARKA TESCİL İŞLEMİ”nin yapılması gerektiğini anlıyoruz.
Ardından da marka tescili yapılması istenilen ibarenin marka kriterlerine uygun olup olmadığını inceleyip, ( genel örf ve adetlere aykırı olmaması, milli simgeleri taşımıyor olması vbg. ) marka araştırmasını da yapıp (aynı iş kolunda daha önce tescil edilmiş benzer markaların araştırılması) ilgili raporu yorumlayarak müvekkili bilgilendiriyoruz.
Sözkonusu inceleme ve araştırmanın sonucu olası riskler tüm açıklığıyla ortaya konup, müvekkilin bilgilendirilmesinin ardından, bu risklerin göze alınması ya da olası riskleri azaltabilmek / yok edebilmek için neler yapılabileceğine dair çözüm yöntemlerinin müvekkile sunulmasıyla doğru bir başvuru için gerekli ilk adım atılmış olur.
Var ise markayla birlikte görselinin de başvuruda belirtilmesi, doğru konuların tespiti, olası itirazlarda ya da red kararlarında kuruma gerekli olan hukuki dosyaların hazırlanıp yanıt verilmesi ve işlemlerin sonuçlanması sonrasında da 10 sene geçerliliği olan marka tescilinin gereği olarak markanın takibi ve benzer markalarla ilgili bilgilendirilmenin her daim yapılması , işinde uzman ve yetkin olan bir patent firmasının işi gereğidir.